Dolgok, amik idegesítenek a Pokémon játékokban

Sziasztok!

Egy kicsit rendhagyó cikkel jelentkezem, mert kissé felhúztam magam a mostani SunMoon végigjátszásomban.
Így elhoztam nektek egy pici Rage-time-ot, mik azok, amik nekem nagyon nem tetszenek a Pokémon játékokban.


  1. Kötelező tutorial
    Értem én, hogy vannak kezdő játékosok. Értem én, hogy a játékok megpróbálnak egyre butábbaknak is szólni (pl. mikor a SunMoon-ban kb. azt is elmagyarázzák, hogyan kell elsétálni egyik helyről a másikra). De miért kell ezt KÖTELEZŐEN megcsinálnom???
    Beletehetnék a dolgot fakultatíve: Aki kezdő, vagy nagyon alacsony az IQ-ja, annak a játék fogja a kezét, stb., de aki már ismeri a dolgokat, vagy saját maga akar rájönni, annak legyen már meg a lehetősége egyből elkezdeni a kalandot!
  2. Az MI csalásai
    Rendben, aki szerint most elfogult vagyok magammal szemben, ugorjon a következő pontra, de nagyon elegem van abból, hogy:

    - Amikor a gépi ellenfél pokémonja van összezavarodva (confuse), akkor 5-ből 1-szer sebzi magát (és 2-3 körön belül ki is gyógyul belőle), míg az enyém 5-ből 4-szer saját magát sebzi és bizony 5-6 körig is benne marad.
    - VAGY érdekes, hogy a mi critical hitjeinket pont akkor adja be a játék, amikor mit se számít (mert az ellenfelet amúgy is kinyírnánk)
    - VAGY a multi-strike move-oknál az ellenfél az esetek 75%-ban 4-5-ször üt, mi pedig az esetek 75%-ban 2-szer
    - ÉS nem, nem csak én képzelem így, ezt statisztikailag alá tudom támasztani...
  3. Nem lehet visszahozni a HeartGold-os állandóan bekapcsolt futást. A pokémonosok többségénél lassan meg fog jelenni a "B-gomb keményedés" az ujjakon, mert olyan sokszor tartjuk lenyomva...
  4. Szerencse kiiktatása a csatákban: Oké, ez szubjektív, de szerintem a pokémon egy stratégiai játék, így a szerencsének nem kellene kötelező szerepet játszania. Persze, aki szeretne, játszhat a Metronome-mal, az Assist-tal, stb., DE a critical hit szerencse faktora egy teljesen jó stratégiát is romba dönthet. Nem nagyon érzem igazságosnak...
  5. Teljesen felesleges pokémonok hanyagolása. Oké, a 7. generációra azért már valamennyire kinőtte magát, de továbbra is vannak olyan pokémonok, akik legfeljebb ágyutölteléknek jók, vagy sorozatban jönnek (kell minden játékba egy rattata és egy pidgey-szerű pokémon)
  6. Amikor kényszerít a játék, hogy a fűben menjél. Értem én, hogy kell pokémonokat elkapni, ismételten rá kell kényszeríteni az új játékosokat, hogy kapjanak el pokémonokat. Csak nem értem, miért nem lehet a füveket az utak mellé tenni. Nagyon idegesítő, hogy amikor még nem tudunk repülni és szeretnék egyik városból eljutni a másikra, legalább 5 pokémon ugrik elő.
    Aki pokémon-t akar elkapni/harcolni akar, az majd bemegy a fűbe, de én csak el akarok jutni A-ból B-be.
  7. A történet. Tudom, hogy nem ez a lényege a játékoknak. De a SunMoon-ban én nagyon ledöbbentem, hogy nem képesek normális csavarokat belerakni.
    Pl. az Aether cég pálfordulása lehet, hogy meglepett volna minket, HA a játék elején nem kapunk egy montázst, hogy gonosz vigyorral Lily-t üldözik.
    VAGY Meglepett volna Lily anyjának kiléte, ha nem egyformák és nem látnánk azonnal a hasonlóságot.
    VAGY A professzor és a maszkos azonossága, ha a játék nem kínálja fel azonnal, hogy jééé, ez a professzor
    És még sorolhatnám...
    Igen, voltak történet szempontjából jó húzások (pl. a Team Skull szerepe), de pl. az 5. generáció sokkal jobb volt történetben.
    És akkor még meg sem említettem azt, hogy az XY sztorija milyen buta volt...

Nekem most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Titeket mik idegesítenek a legjobban a játékokban?

1 megjegyzés: